środa, 5 stycznia 2011

Podświadomość część I

Dziś o podświadomości, czym ona jest?
Jest to bardzo ważna część struktury naszego umysłu, która pracuje 24h na dobę. 

Największa aktywność podświadomości jest podczas snu gdy nasza świadomość śpi oraz w czasie relaksu, odprężenia czy przyjemnie spędzonego czasu.

Podświadomość słucha tego co myślimy i robi wszystko by wprowadzić nasz myśli w życie.  I tutaj uwaga zastanów się o czym myślisz ponieważ MYŚLI STAJĄ SIĘ RZECZYWISTOŚCIĄ.

W takim razie jak sprawić by podświadomość działała na naszą korzyść?
Przede wszystkim myśleć POZYTYWNIE!

Myślenie pozytywne sprawia, że czujemy się lepiej. Jedną ze skutecznych metod wprawiania w pozytywne myślenie są afirmację. Jak to wygląda w praktyce?

Pewnego dnia idąc do pracy źle się czułem i mój wyraz twarzy też nie był  najlepszy . Postanowiłem użyć afirmacji. Zacząłem w myślach po drodze powtarzać sobie: czuję się dobrze, jestem szczęśliwy itp. Po dojściu do pracy czułem się świetnie i już na mojej twarzy gościł uśmiech :)

Jak formułować  afirmację?

1.    Musi być POZYTYWNA i nie może zawierać odpowiednika NIE. Dlaczego?

Ponieważ nasza podświadomość  nie zwraca na niego uwagi i gdy np. afirmujemy
nie jesteśmy chorzy (negatywne)  popełniamy błąd gdyż podświadomość odbiera to jak byśmy afirmowali jestem chory! Odpowiednim sformułowaniem w tym przypadku będzie np. jestem zdrowy (POZYTYWNE). Czyli w skrócie, nie wypowiadamy tekstu z wyrazem NIE.

2.    Afirmacja powinna być formułowana w czasie teraźniejszym:

Będzie dobrze. Jest pozytywne lecz przyszłe czyli kiedyś tam będzie a może jutro …
Poprawna formuła:
Jest dobrze :)

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz